Ciekawostki

W 1982 roku zelektryfikowano odcinek Trzebinia-Bolęcin, w 1989 odcinek Spytkowice-Wadowice, zaś w 1991 Bolęcin-Spytkowice.

1 stycznia 1988 roku zawieszono kursowanie pociągów na odcinku Wadowice-Skawce w związku z budową zapory w Świnnej Porębie. Tory zostały rozebrane, natomiast istniejący tam most przystosowano do ruchu drogowego. W 2017 r. w związku z planowanym uruchomieniem zbiornika Świnna Poręba most został rozebrany, a jego przęsła wykorzystano do budowy krzyża posadowionego w miejscowej parafii.

W 2002 roku zamknięto ruch pasażerski na trasie Trzebinia-Wadowice, w 2003 zdjęto sieć trakcyjną na odcinku Trzebinia-Spytkowice, natomiast pod koniec 2012 roku na odcinku Spytkowice – Wadowice. Obecnie odbywa się ruch towarowy na odcinku Spytkowice-Okleśna (do Zakładów Chemicznych w Alwerni).